جنگل های حوالی مشهد؛ لذت کمپ جنگلی اطراف مشهد

به گزارش اهدا بلاگ، شهر مشهد به عنوان یکی از مراکز گردشگری و زیارتی در کشور شناخته می گردد و همه ساله مسافران بسیاری برای زیارت از حرم مطهر امام رضا به این شهر سفر می نمایند. نکته مهمی که باید در نظر داشت، آن است که جاذبه های تفریحی مشهد تنها به پارک های داخل شهر محدود نمی گردد. اگر فرصت کافی دارید و به دنیال آن هستید که با صرف زمانی نسبتا کمی به دل طبیعت اطراف مشهد بروید، با ما همراه باشید تا ادامه با تعدادی از جنگل های حوالی مشهد آشنا شوید.

جنگل های حوالی مشهد؛ لذت کمپ جنگلی اطراف مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد، پاتوق دورهمی

پارک جنگلی وکیل آباد به عنوان یکی از وسیع ترین و قدیمی ترین پارک های مشهد شناخته می شود که در فاصله 8 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار گرفته است. با توجه فضای سرسبز، درختان پرشمار و آب و هوای دل نشین بسیاری از افراد از این منطقه به عنوان پارک جنگل وکیل آباد یاد می نمایند. این پارک در سال 1348 به وسیله مالک آن، حسین ملک، به شهرداری مشهد واگذار شد و امکان استفاده عمومی از این پارک بزرگ فراهم شد. پارک جنگلی وکیل آباد با مساحتی حدود 70 هکتار به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی کشور شناخته می شود. آبیاری این پارک با استفاده از رودی که سرچشمه آن بند گلستان است تامین می شود. این پارک در فصول پرآب سال چشم انداز ای زیبا از درختان و جریان آب را برای گردشگران رقم می زند. این پارک با فضاسازی مناسب، ایجاد اقامتگاه های موقت، باغ وحش و کافه و رستوران های مختلف گزینه ای بسیار مناسب برای گردش در مشهد به شمار می آید. اگر با خرید بلیط هواپیما مشهد مقرون به صرفه به این شهر آمده اید، باید به شما بگوییم به سهولت حمل نقل و مسیرهای ارتباطی به این پارک، بازدید از این مکان هزینه چندانی برای شما در بر ندارد.

جنگل جیغ؛ جنگلی مرموز در حوالی مشهد

با شنیدن نام جنگل جیغ که به عنوان یکی از منحصر به فردترین جنگل های حوالی مشهد به شمار می آید، احتمالا چشم انداز فیلم های ترسناک در فکر شما نقش می بندد؛ اما این جنگل یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی اطراف مشهد به شمار می آید و شباهتی به جنگل های ترسناک و رعب انگیز ندارد. جنگل جیغ در روستای سربرج طرقبه قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر مشهد حدود 30 کیلومتر است. علتی که این مکان به عنوان جنگل جیغ نام گذاری شده، صدایی است که شب ها در این جنگل شنیده می شود. در طول شب تا هنگام سپیده دم در جنگل جیغ صدایی شبیه به صدای سوت یا جیغ به گوش می خورد که موجب وحشت بسیاری از گردشگران می شود. روایت های مختلفی برای علت صدای جیغ مانند این جنگل به گوش می خورد، که بعضی از افراد آن را به صدای وزش باد در بین درختان مرتبط می دانند. اگر قصد بازدید از این جنگل مرموز و زیبا را دارید، می توانید با خرید بلیط قطار مشهد به این شهر سفر نموده و به وسیله خیابان حافظ، وارد جاده خلج شده و تا روستای سربرج حرکت کنید. پس از یافتن تابلو روستا در دوراهی به سمت راست رفته و می توانید پس از طی کردن حدود 7 کیلومتر به جنگل جیغ برسید.

جنگل ابر؛ جنگلی غرق در رویا

یکی از رویایی ترین و خاص ترین جنگل های کشور جنگل ابر است. این جنگل رویایی در استان سمنان و شهر شاهرود قرار گرفته است. جنگل ابر منطقه ای بکر، زیبا، سرسبز و تماشایی است که به عنوان یکی از زیرمجموعه های جنگل های هیرکانی شناخته می شود. جنگل هیرکانی با وسعت به ابعاد 35 هزار هکتار سرتاسر شمال کشور را پوشش داده و به عنوان یک میراث فرهنگی ارزشمند در ایران به شمار می آید. با توجه به آن که در بیشتر روزهای سال سرتاسر این جنگل را انبوهی از ابرها فرا می گیرد، به همین علت این منطقه به جنگل ابر معروفیت یافته و از جمله نزدیک ترین جنگل ها به مشهد به شمار می رود. اگر قصد دسترسی به جنگل ابر را دارید، باید بدانید که این جنگل در فاصله 45 کیلومتری شمال شاهرود قرار گرفته است. در مسیر شاهرود به آزادشهر روستایی با نام ابر قرار گرفته است که جنگل ابر در نزدیکی این روستا واقع شده است. با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه، برترین زمان برای بازدید از جنگل ابر اواخر تابستان و فصل پاییز است. در نزدیکی جنگل ابر امکانات رفاهی مختلفی برای آسایش گردشگران در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید سفری بی دغدغه را به این منطقه تجربه کنید.

جنگل چهلمیر درگز

شهر درگز به عنوان یکی از تماشایی ترین شهرهای استان خراسان رضوی محسوب می شود. این شهر که در نزدیکی مرز کشور ترکمنستان قرار گرفته است، به علت بهره مندی از جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد، در بین گردشگران و مسافران معروفیت دارد. یک از جاذبه های منحصر به فرد این شهر جنگل چهلمیر است. پارک جنگلی چهلمیر درگز با بهره مندی از منابع آبی متعدد و درختان سرسبز، مناظری زیبا را برای مسافران رقم زده است. در کنار درختان سرسبز پارک چهلمیر می توانید از تماشای آب جاری در میان درختان و فضای دل انگیز آن لذت ببرید. در طی گذر سال ها این منطقه هم چنان تنوع پوشش گیاهی خود را حفظ نموده است. در مورد این منطقه افسانه های مختلفی وجود دارد که به وسیله مردمان محلی نقل شده است. پارک ملی تندوره نیز شامل دره چهلمیر می شود. این پارک در سال 1347 تاسیس شده و تا به امروز به عنوان یکی از مجموعه های محفاظت شده در کشور شناخته می شود. در مسیر منتهی به جنگل چهلمیر، یک بنای تاریخی نیز وجود دارد که با نام قلعه رجبه شناخته می شود. بنا بر نظرات مورخان قدمت این قلعه به دوران پیش از اسلام بازمی شود و به همین علت بازدید از آن می تواند تجربه ای منحصر به فرد محسوب شود.

سخن پایانی

همه ساله گردشگران بسیاری با هدف زیارت از حرم مطهر امام رضا و بازدید از دیگر جاذبه های مشهد به این شهر تاریخی سفر می نمایند. اگر شما نیز به شهر مشهد سفر نموده اید، می توانید علاوه بر بازدید از این منطقه ها، از حضور در طبیعت خوش آب و هوا و جنگل های حوالی مشهد نیز لذت ببرید. اگر قصد سفر به مشهد و بازدید از جاذبه های پرشمار این شهر تاریخی را دارید، می توانید همین حالا بلیط قطار فوری و مقرون به صرفه را از سایت یوتراوز با قیمتی مناسب تهیه نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1491

به "جنگل های حوالی مشهد؛ لذت کمپ جنگلی اطراف مشهد" امتیاز دهید

2 کاربر به "جنگل های حوالی مشهد؛ لذت کمپ جنگلی اطراف مشهد" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل های حوالی مشهد؛ لذت کمپ جنگلی اطراف مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید