اپل نصب iOS 17.1 را برای کاربران آیفون غیرممکن کرد

به گزارش اهدا بلاگ، زومیت نوشت: کوپرتینویی ها با انتشار نسخه نو سیستم عامل آی اواس، امکان نصب iOS 17.1 را غیر ممکن نموده اند.

اپل نصب iOS 17.1 را برای کاربران آیفون غیرممکن کرد

تقریبا دو هفته پس از انتشار iOS 17.1.1، اپل اکنون تصمیم گرفته است که به کاربران اجازه ندهد تا دوباره iOS 17.1 را نصب نمایند. یعنی دارندگان گوشی آیفون نمی توانند از iOS 17.1.1 به iOS 17.1 برگردند. معمولاً اپل یک هفته پس از انتشار نسخه نو iOS، نصب سیستم عامل قدیمی تر را غیرممکن می نماید، اما به نظر می رسد که این شرکت استفاده از iOS 17.1 را یک هفته بیشتر تمدید کرد.

اپل اواخر شهریور iOS 17 را با ویژگی های نو منتشر کرد؛ اما این پلتفرم نیز باگ ها و مسائلی داشت که کاربر باید با آن ها دست وپنجه نرم می کرد؛ از جمله نقص در اتصال وای فای و اختلال در رابط کاربری. در ابتدا، می شد با رفتن به نسخه قبلی از مسائل سیستم عامل فرار کرد. اما بعد از آنکه اپل نصب iOS 16 را متوقف کرد، کاربران مجبور شدند با ایرادات iOS 17 کنار بیایند.

گوشی آیفون 15 پرو از مشکل گرم شدن رنج می برد و این مسئله برای مدتی مورد توجه نهاده شد. بعضی کاربران ادعا کردند که این مشکل ناشی از به روزرسانی اینستاگرام بوده است، در حالی که بعضی دیگر آن را به بدنه تیتانیومی گوشی مربوط می دانستند.

در نهایت، اپل بیان کرد که باگ iOS 17 باعث زیاد گرم شدن مدل های آیفون 15 پرو شده است و نسخه iOS 17.0.3 را منتشر کرد تا مشکل را رفع کند. اگر هنوز مسائلی با نسخه 17.1.1 آی اواس دارید، دیگر امکان بازگشت به نسخه 17.1 وجود ندارد زیرا اپل امکان نصب آن را متوقف نموده است.

کاربران علاقه مند به ابزارهای جیل بریک (Jailbreak)، به زمانبندی انتشار iOS نو اپل توجه ویژه ای دارند، زیرا گاهی اوقات نسخه قدیمی تر iOS با جیل بریک سازگار است. بااین حال، از زمانی که جیل بریک iOS 17 یا نسخه های نوتر آن ممکن گردد، کاربران دیگر جای نگرای ندارند. جامعه جیلبریک برای مدتی ساکت بوده و هنوز تعیین نیست که آیا توسعه دهندگان در حال کار برای انتشار نسخه بعدی هستند یا خیر.

اپل با انتشار هر نسخه نوتر iOS، نصب نسخه های قدیمی تر را غیر ممکن می نماید تا کاربران از آخرین ویژگی ها و به روزرسانی های امنیتی بهره مند شوند. در حال حاضر، اپل در حال آزمایش نسخه iOS 17.2 است تا در ماه آینده منتشر گردد. این نسخه، به روزرسانی های قابل توجهی ارائه خواهد داد که شامل اپلیکیشن نو Journal برای آیفون و آیپد است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 آبان 1402 بروزرسانی: 26 آبان 1402 گردآورنده: ehdablog.ir شناسه مطلب: 1496

به "اپل نصب iOS 17.1 را برای کاربران آیفون غیرممکن کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اپل نصب iOS 17.1 را برای کاربران آیفون غیرممکن کرد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل نصب iOS 17.1 را برای کاربران آیفون غیرممکن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید